Liigu otse sisu juurde

Võrgustiku meelespea

Head Tartu 2024 programmiloojad! Südamlik aitäh kõigile, et võtsite Euroopa kultuuripealinna teekonna ette.

See teekond on olnud pikk, täis erinevaid väljakutseid ning rõõme, kuid see kõik on alles algus. Koos andsime Lõuna-Eesti kultuuriruumile tõuke, mille mõjusid näeme veel tulevatel aastatel. Tiitliaastal jõudis publikuni enam kui 1600 eriilmelist sündmust. Tõime fookusesse keskkonnahoidliku kultuurikorralduse ja sündmuste ligipääsetavuse, tegime algust Lõuna-Eesti ülese koostööga, kaasasime olulisi välispartnereid, võimestasime tuleviku tegijaid ehk meie noori sündmusi korraldama ning kaasasime rohkelt vabatahtlikke. Tartu 2024 pärand elab meie koostöös edasi.

Meelespea inglise keeles leiad siit

1. Kommunikatsioon

Uus Tartu 2024 tunnuslause ja logo

Selleks, et meie ühiselt kordasaadetu mõju kinnistuks Lõuna-Eestis ja Tartus veelgi tugevamalt, palume teil mainida Tartu 2024 kuni 2026. aasta lõpuni oma sotsiaalmeedias, kodulehel, pressiteadetes ja artiklites. Oleme loonud kaks versiooni kultuuripealinnale viitavast tunnuslausest vastavalt sellele, kas sündmus kutsuti ellu Tartu 2024 programmi raames või toimub iga-aastaselt.

1. Tartu 2024 raames esimest korda toimunud sündmus: [sündmuse nimi] kutsuti ellu Euroopa kultuuripealinn Tartu 2024 programmi raames.

2. Iga-aastaselt toimuv sündmus: [sündmuse nimi] oli osa Euroopa kultuuripealinn Tartu 2024 programmist.

Samuti palume tunnuslause juures kasutada varasemase kolmiklogo (Tartu 2024 koos peamiste toetajatega) asemel Euroopa kultuuripealinn Tartu 2024 logo, mille leiate siit.

Kutsume üles oma projektide tunnustustest ja jätkutegevustest andma märku Tartu 2024 programmiliinijuhile. Nii saame täiendada jooksvalt Tartu 2024 kodulehte värske infoga.

Abiks sündmuse leviku hindamisel

Kui teil tekib küsimusi seoses sotsiaalmeedia impressions’ite määramisega, siis tutvuge täiendatud seiretabeli täitmise juhendiga  siin. Kui vajate abi meediakajastuste otsimisel või kajastuste reach’i leidmisel, võtke palun ühendust Tartu 2024 kommunikatsioonitiimiga: [email protected]. Saame aidata meediakajastuse reach’i leida kasutades Stationi meediamonitooringut.

*** Allpool edasi vanem info ***

2. Sotsiaalmeedia

Tartu 2024 kirjutatakse lahku, välja arvatud @Tartu2024 ja #Tartu2024

 

Lisa Tartu 2024 Facebooki sündmuse kaaskorraldajaks ja saada info Tartu 2024 Facebooki kontole sõnumiga või meilile [email protected]

Facebooki sündmuse tekst peab olema eesti ja inglise keeles. See peab sisaldama lauset “projekt x on osa Euroopa kultuuripealinn Tartu 2024 põhiprogrammist”.

Kui sündmus on eesti keeles, siis sündmuse teksti peab sisaldama minimaalset inglisekeelset tutvustus. Kolm punkti: sündmuse lühikirjeldus, lause
“Project x is a part of the European Capital of Culture Tartu 2024 main programme.” ja teavitus, et sündmus on eesti keeles.

3. Bränd ja disain

Logo kasutamine

Palume pärast tiitliaastat varasemase kolmiklogo (Tartu 2024 koos peamiste toetajatega) asemel kasutada Euroopa kultuuripealinn Tartu 2024 logo, mille leiate siit.

Kolmiklogo

Tiitliaastal kasutati turundusmaterjalides Tartu 2024 kolmiklogo (Tartu 2024 logo + Tartu 2024 kahe peatoetaja logo).

Projektidele antud rahastus sisaldab juba peatoetajate panust Euroopa kultuuripealinna, mistõttu imagoloogilistes põhiprogrammi turundusmaterjalides peab ka nende logo olema esindatud.

Kasuta Tartu 2024 logo kõikides turundus- ja kommunikatsioonimaterjalides. Kui logokasutus ei ole võimalik, siis viita Tartu 2024-le sõnaliselt (“Projekt x on osa Euroopa kultuuripealinn Tartu 2024 põhiprogrammist”).

Kolmiklogo peab olema esindatud vähemalt järgmistes materjalides:

  • projekti kodulehel
  • projekti trüki- ja välimeedial
  • projekti videode lõpuslaidil, lõputiitritel
  • võimalusel ka projekti sotsiaalmeedia visuaalidel nagu nt Facebooki ürituse cover

Kolmiklogo kasutusjuhend. 

Tartu 2024 põhiprogrammi projektidele on tehtud ka enda Tartu 2024 logo (Tartu 2024 logo + projekti nimi), mille leiab logode kaustast. Kuna paljudel projektidel ei ole enda logo, siis seda logo on võimalik, kuid mitte kohustus, projektil kasutada.

Tartu 2024 on alati “Partnerite” sektsioonis, mitte “Sponsorite” real.

Palun saatke meile kooskõlastamiseks oma kolm esimest kujundust, et saaksime koos üle vaadata, kas tehtud kujunduse lähtub Tartu 2024 CVIst. Väikeprojektidel palume kooskõlastada esimese kujunduse.

Kontakt: [email protected]

4. Foto ja video

Iga projekt organiseerib oma sündmustele foto- ja/või videograafid ise.

Tartu 2024 pildipangas olevaid pilte ja videosid võivad kõik projektid kasutada seoses sündmustega, mis toimuvad Euroopa kultuuripealinn Tartu 2024 raames või üldisemaks Tartu 2024 turunduseks.

Fotot või videot kasutades peab olema alati viide fotograafi/videograafi nimele ja Tartu 2024-le (näidis: Fotograaf: Maanus Kullamaa/Tartu 2024). Fotograafi nimi on Flickris kirjas alati albumi nime all.

Jagage meiega oma sündmuste pilte ja videosid. Võrgustiku Drive’is on projektide fotopanga kaust, kuhu saab üles laadida nii pildid kui videod.

Kausta nimi peab olema kujul kuupäev, projekti nimi, sündmuse nimi, fotograafi nimi (näidis: 2023-29-08 Varjatud maailmade avardumine, Athosland, Annika Vihmann).

Kui olete laadinud pildid/videod Drive’i palun teavitage sellest meilil [email protected]

5. Turundusmaterjalid ja meened

Ruumikujunduslementide laenutamine

Laename hea meelega Tartu 2024 brändi turundusmaterjale projektisündmuste jaoks (kuubid, roll-upid, fotosein. surfilipud jms).

Selleks täida ankeet siin. Täpset brändielementide valikut näed ankeeti täites. Kontakt: [email protected].

Tartu 2024 meened

Otse läbi e-poe partnerite alalehe on võimalik -20% allahindlusega soetada Tartu 2024 meeneid (pusad, t-särgid, aksessuaarid) ning tellida mugavalt meie ruumikujunduselemente (rollupid, käsilipud jne).

Kasutaja ja parool: Tartu2024Partner, JbnpSYxQxs3dYznI7yD4

Turundusmaterjalid

Kõikidel projektidel on võimalik Tartu 2024 kontorisse järele tulles saada piiratud koguses tasuta Tartu 2024 viie fakti voldikuid ja kleepse, mida saate jagada oma sündmustel ja kohtumistel.

Lisaks on meie digitaalsed turundusmaterjalid saadaval siin, kust leiate lisateavet ja ressursse oma turundustegevuste toetuseks.

6. Piletilevi ja Kultuuriaken

Piletilevi

Euroopa kultuuripealinna sündmuste piletid on müügis Piletilevis. Kui sündmus ei müü pileteid või on lihtsalt registreerimisega (0€ pilet), siis sündmuse saab teavitamise eesmärgil ikkagi üles panna Piletilevisse.

Kehtib 60/40 printsiip – vähemalt 60% pileteid on müügis Piletilevis, 40% kus iganes mujal (sh tasuta piletid kui on soovi).

Piletileviga tuleb kaasa reklaampakett väärtuses 410€+km, mis sisaldab sündmuse info jagamist uudiskirjas, Facebook/Instagram postitust, bännerit rubriigis „soovitatud“ ja reklaam müügipunktide ekraanidel.

Kui tegemist on tasuta sündmusega ja see on lisatud teavituseesmärgil Piletilevisse, siis reklaampakett väärtuses 410€+km sündmusele ei kohaldu.

Piletimüügi keskkonnas tuleb märkida ära Euroopa kultuuripealinna pea- ja suurtoetajad kasutades lauset: “Euroopa kultuuripealinna tegemisi toetavad A. Le Coq, Delfi Meedia, Topauto ja Lux Express.” (NB! See on lause, mis uueneb).

Kontakt: [email protected]

Kuidas panna sündmus Piletilevisse üles?

Täida tellimusleht. Lisa sinna ettevõtte info, sündmuse nimi, kuupäev, toimumiskoht, piletihind, pileti kogus.

Saada tellimusleht ning lisa emaili juurde ka sündmuse kirjeldus ja visuaal (498*717 px) aadressile: [email protected].

Tasuta sündmuste puhul on protsess sama, tellimus lehel märkige selgelt, et pileteid ei müü. Tasuta sündmuste puhul Piletileviga lepingut ei tule.

Kultuuriaken

Tartu 2024 põhiprogrammi sündmused tuleb lisada eesti ja inglise keeles kultuuriaken.tartu.ee keskkonda. Seal jookseb info automaatselt Tartu 2024 kodulehe kalendrisse, mis on peamine koht, kust inimesed otsivad infot Euroopa kultuuripealinna sündmuste kohta.

Kultuuriaknasse sündmuse sisestamisel:

  • Loe läbi Kultuuriaknasse ürituse lisamise õpetus
  • Kui sündmus on piletiga, siis võta Piletilevist sündmuse ostukorvi link, mille saad Kultuuriaknasse sisestada. Link võiks suunata otse ostule, sest Kultuuriaknas on sündmuse kirjeldus juba olemas (sealt nupp suunab otse ostule)
  • Sisesta sündmus eesti ja inglise keeles. Võid soovi korral lisada ka sündmuse vene keeles.
  • Sündmust sisestades vali sündmuse valdkonna valimisel ühe kategooriana kindlasti ka Tartu 2024.
  • Lisa üritusele kaanepilt (kasuta Facebooki kaanepildi suurust). Kui kaanepildil on tekst, siis kirjuta see kahes keeles – EST/ENG, sest inglise keelsel Tartu 2024 kodulehel jääb kaanefoto samaks mis eesti keelsel. Kaanepildil ei pea, aga võib kasutada kolmiklogo. Kui lisad mitu sündmust, siis varieeri kaanepilte, et sinu sündmused paremini kodulehel silma jääksid. Soovi korral lisa lisaks kaanepildile veel pilte Kultuuriaknasse (näiteks artistide pildid, esinejate pildid jne).
  • Vorminda teksti! Tee vahe tekstilõikude vahele (enter), et inimestel oleks lihtsam lugeda ja kasuta julgelt sümboleid teksti vormindamisel.
  • Võta aega, et sündmuse kirjeldus teha lugeja jaoks atraktiivseks ja võimalikult lihtsasti arusaadavaks. See saab olema põhiline vaheleht, kuhu Tartu 2024 suunab sündmuse kohta infot lugema.
  • Kui sündmusel on registreerimine, siis lisa registreerimise link Kultuuriaknasse (sisestamisel vali tasuta sündmus ja siis tekib sinna registreerimislingi lisamise võimalus).
  • Sündmuse kirjelduses selgita lahti valitud ligipääsetavuse kategooria tähendus. Mida see reaalselt inimese jaoks tähendab?
  • Pööra tähelepanu sellele, kuidas inimesed sinu sündmusele jõuavad. Mõtle ka selle peale, kas korraldajana peaksid organiseerima ühistranspordi võimaluse sündmusele (kui sündmus toimub näiteks Lõuna-Eesti metsade vahel).
  • Piletilevisse on võimalik panna korraldaja poolt ka busspilet müüki, et ei peaks seda täies ulatus ise finantseerima.
  • Sündmuse teksti kirjeldades mõtle välisturisti peale. Kas välisturist on sinu sündmusele oodatud ja mis sündmuse aspektid peavad olema selleks kohandatud, et ta tunneks end seal oodatuna.
  • Pärast sündmuse sisestamist Kultuuriaknasse peab Tartu 2024 tiimiliige selle kinnitama, et see jõuaks Tartu 2024 kodulehele. Pärast kinnitamist läheb umbes 2h, et see jõuaks Tartu 2024 kodulehele.
  • Korraldajal on võimalus lisada lisatud sündmusele alamsündmuseid. Kui tegemist on suurema sündmusega (sel juhul katussündmus), mille raames toimub mitut erinevat / väiksemat sündmus, siis on soovitav need omavahel siduda. Selleks tuleb Korraldaja alalehel võtta lisatud katussündmuse kirje juures Muuda kõrvalt lahti valikud, mille hulgas on ka “Lisa alamsündmus”. Sellele vajutades avaneb juba tuttav sündmuse vorm.  Huviline näeb seejärel  katussündmuse detailvaates, selle raames toimuvaid alamsündmuseid.
  • Kui midagi sündmuse infos muutub (ajakava, asukoht vms), siis Kultuuriaken on esimene kanal, kus see muutus teha!

7. Sponsorlus

Peakorraldaja järgib sponsorite kaasamisel igakülgselt, et ei tekiks vastuolu ja konkurentsi SA Tartu 2024 ja Peakorraldaja projekti sponsorite vahel.

Lepitud mahus kutsed SA Tartu 2024 meeskonnale, sponsoritele, toetajatele ja/või partneritele peakorraldaja sündmusele.

Joogipartner A. Le Coq

Tartu 2024 joogipartner on A. Le Coq. Kõik Tartu 2024 põhiprogrammi projektid saavad taotleda A. Le Coqilt sponsorluse korras jooke. Jookide kogus on piiratud. A. Le Coq võtab jookide sponsorluse otsuse tegemisel arvesse muu hulgas ka sündmuse turunduslikku väljundit. Järgmine voor jookide taotlemiseks toimub 1.-15. juuni 2024 ja on peamiselt suunatud neile, kes vajavad jooke 2024. aasta kolmandas kvartalis. Kui jookide vajadused on täpselt teada, siis võib aga ka juba praegu veel kaugemate ürituste puhul taotluse ära esitada.

Meediapartner Delfi Meedia

Tartu 2024 meediapartner on Delfi Meedia ja delfi.ee keskkonnast leiab ka Tartu 2024 sisuturunduse vahelehe. Ootame Tartu 2024 programmi projektidelt vahelehele sisuturunduse artiklite pakkumisi enda projektide kohta. Delfi/Tartu 2024 avaldab iga nädal kuni neli programmi projektide sisuturunduslugu. Kirjuta enda tabav teema siia. Avaldame lood võimalusel lähtuvalt uudisväärtusest, sisust ja ajast. Lõpliku toimetuse teeb Tartu 2024.

Lisaks on võimalus Delfilt küsida reklaampindade sooduspakkumisi enda projekti turundus- ja kommunikatsioonitegevuste jaoks. Selleks tuleb täita päringu vorm.

Delfi kontakt: Mairi Peetersoo. [email protected], mob: +372 5397 4716

Autopartner Topauto

Tartu 2024 autopartner on Topauto. Tartu 2024 põhiprogrammi projektid saavad taotleda Topautolt sponsorluse korras rendiautot. Topauto võtab sponsorluse otsuse tegemisel arvesse sündmuse turunduslikku väljundit ning vabade autode olemasolu. Rendiaouto taotlus tuleb esitada vähemalt kuu aega enne sündmuse toimumist. Rendiperioodi pikkus on maksimaalselt üks nädal.

8. Koostööala

Peakorraldaja kasutab oma sündmusel silmapaistvalt ja eristuvalt Tartu 2024 brändingut (rent või isetootmine).

15% sündmuse publiku alast on Tartu 2024 koostööala, kus on väljas Tartu 2024 koos oma peatoetajatega. Sündmus peab tagama koostööalale elektriühenduse. See ei kehti väikeprojektidele.

Koostööala tuleb ainult valitud sündmustele. Teavitame kõiki projekte eraldi, millistel sündmustel Tartu 2024 koostööalaga osaleb.

9. Ringo korduvkasutatavad topsid

Tartu 2024 korduskasutatavad topsid saadaval nüüd Ringos

Kutsume meie projekte (ja koostööpartnereid) üles kasutama oma sündmustel Tartu 2024 erikujundusega korduskasutatavaid topse. Kultuuripealinna topsidele (400 ml), mis on mõeldud nii külma kui ka kuuma joogi tarbimiseks, kehtib Tartu 2024 kultuuripealinna programmi kuuluvatele projektidele renditeenusel erihind – 0,15€/tk (tavahind 0,30€/tk).

Erikujundusega limiteeritud koguses topsid on toodetud koostöös Tartu 2024 hea partneri COOP Tartuga ning sündmuse topsiringlust aitab korraldada samuti meie hea partner RINGO. Täpsem info topside ja muude korduskasutatavate nõude tellimise kohta: [email protected]. Ühendust võttes palun maini, et tegemist on Tartu 2024 põhiprogrammi kuuluva projektiga.

Vaata üle keskkonnahoidlike kultuurisündmuste juhend ja mine suvele vastu koos kultuuripealinna topsidega.