Liigu otse sisu juurde

Kultuuripealinn numbrites

Euroopa kultuuripealinn Tartu 2024 tiitliaasta on läbi saanud. Nüüd on aeg vaadata otsa tulemustele ja numbritele, mis jäävad iseloomustama kultuuripealinna perioodi Lõuna-Eestis. Kuigi mitmed uuringud on veel töös, hakkame juba praegu jooksvalt jagama erinevaid tulemusi. Head avastamist!

  • 1602

    sündmust

    350

    projekti

    Põhi- ja lisaprogrammis oli kokku 350 projekti 1602 eriilmelise sündmusega. Põhiprogrammis, mida Tartu 2024 rahastas, oli 152 projekti.

  • Avapidustustest sai Tartu südalinnas ja Eesti Rahva Muuseumis osa enam kui 35 000 ning teleülekande vahendusel üle 231 000 inimese.

  • 42 mln

    bänneri näitamist

    Tartu 2024 meediapartneri Delfi kanalites näidati Tartu 2024 sündmustega seotud bännereid kokku 42 miljonit korda. Lisaks ilmus Tartu 2024 sisu Päevalehes, Maalehes, Eesti Ekspressis ja MK-Estonijas 52 korral. Tartu 2024 elamusi kajastas Delfis eraldi rubriik.

  • Euroopa kultuuripealinna tiitlit kandis koos Tartuga 19 Lõuna-Eesti omavalitsust: Antsla, Elva, Kambja, Kanepi, Kastre. Luunja, Nõo, Otepää, Peipsiääre, Põlva, Rõuge, Räpina, Setomaa, Tõrva, Valga, Võru ja Tartu vald ning Võru ja Viljandi linn. Lõuna-Eesti kohalike omavalitsuste võrgustik jätkab tööd ka pärast tiitliaasta lõppu.

  • 177 000 inimest

    Autovabaduse puiesteel

    Tartu 2024 Autovabaduse puiesteed, mis kodumaiste ja rahvusvaheliste esinejatega oli kultuuripealinna elutoaks, külastati 2024. aastal 177 000 korral.

  • Extended noored

    Extended noorteprogrammi 14-19 aastased noored on praeguseks korraldanud 29 sündmust, millest on osa saanud üle 17 000 noore. Extended jätkab 2025. aastal neljanda lennuga.

  • 90%

    brändituntus

    Kantar Emori üle-eestilise uuringu andmetel teadis 90% vastanutest, et Tartu oli koos Lõuna-Eestiga Euroopa kultuuripealinn aastal 2024. Valimi suurus: 1 228 inimest.

  • 1069599

    külastust

    Kultuuripealinn prognoosis, et programmi üritused saavad kokku üks miljon külastust, millest 10% teevad välismaalased. Kuigi aruandlus ei ole veel lõplik, saab julgelt väita, et ühe miljoni külastuse piir on ületatud.

  • Kontsertetendust “Suudlev Tartu” jälgis kohapeal üle 15 000 inimese. Ülekannet vaatas Eesti Televisiooni vahendusel 176 000 inimest  ja kohal oli ka tuntud eurolaulik Conchita Wurst.

  • 106 786

    tundi

    4672

    korda vabatahtlikuna abis

    Alates 2021. aastast on kultuuripealinna juures tegutsenud 4672 vabatahtlikku. Kokku on vabatahtlikud kultuuripealinna tegemistesse panustanud 106 786 tundi.

  • Ikeda isikunäitus

    Jaapani kuulsa artisti Ryōji Ikeda isikunäitust külastas Eesti Rahva Muuseumis 34 024 inimest  ja Tartu 2024 haridusprogrammi raames  704 õpilast. Valmis kaks uut teost: Eesti biokeskuse teadusandmest inspireeritud audiovisuaalne installatsioon the critical paths ning heliinstallatsioon vox aeterna, mis valmis koostöös Eesti Filharmoonia Kammerkooriga.

     

     

  • 5,1 mln eurot

    kulutas publik kuuel laululava suurkontserdil

     

    Sting, Tartu laulupidu, Genialistid, Bryan Adams, Hauser ning Jacob Collier & Take 6. Tartu 2024 programmi kuulnud sündmustel Tartu laululaval osales 48 500 inimest, kes kulutasid üle 2,8 mln piletitele ja umbes 2,3 mln majutusele, transpordile, söögile ja joogile. Iga teine kontserdi külastaja tuli väljaspoolt Lõuna-Eestit.

  • Tartu 2024 eritooteid müüdi kokku 837 786 tk. Eritoodeteks olid Premia jäätis, Gustavi kook ja tort, Lõuna Pagarite leib, A. Le Coqi õlu Lust ja limonaad Lillepidu, Deary tofukohuke ehk tofuke ja Peninuki naps Elix 24. Tooteid, mis kandsid Tartu 2024 märgistust, müüdi kokku 4 871 500 tükki. Nendeks olid Salvesti supid, Smushie ja Põnn tooted, Tere piim ja A. Le Coqi Aura vesi ja Premium Export kohver.

  • 3,7 mln

    televaatajat ERRi vahendusel

    Tartu 2024 erisaated ja otseülekanded ERRis pälvisid 2024. aastal 3,7 miljonit vaatamist. Eetrisse jõudis ka „Märdi ja Oti Tartu 2024 kultuurikalender,” kus Märt Avandi ja Ott Sepp tutvustasid 15 saates Tartu 2024 programmi sündmuseid. Lisaks läksid Tartust eetrisse mitu Terevisiooni, Eesti Laul, Tartu 2024 avamine, kontsertetendus „Suudlev Tartu”, Tartu 2024 suvepidu, erisaade „Ikeda universum” ja veel paljud muud saated.

  • Kunnar Karu

    Tartu 2024 saadik Kunnar Karu vallutas Euroopa kultuuripealinn Tartu 2024 lipuga Everesti tipu 24. mail 2023. Tartu 2024 oli sõna otseses mõttes maailma tipus. Seda pole saavutanud ükski teine kultuuripealinn.

  • TOP 10

    enim otsitud sõna Google’is

     Tartu 2024 oli 2024. aastal Eestis üks kõige enam otsitud sõnu Google’is (sündmuste kategoorias). Tartu 2024 sündmustest oli esindatud TOP 10 seas ka Bryan Adams. Lisaks järjestas Skyscanner 2024. aasta kõige populaarsemad reisiotsingu sihtkohad ning nimekirjas teisele kohal jõudis Tartu. 

  • 8252

    kajastust Eesti meedias, millest

    97%

    positiivsed või neutraalsed

    Stationi tehtud meediamonitooring perioodil jaanuar 2023 – jaanuar 2025 toob välja, et Tartu 2024 märksõna leiti 8252 erinevast kajastusest, mis jõudis 450 mln inimeseni. Nendest kajastusest 81% olid positiivse, 16% neutraalse ja vaid 3% negatiivse alatooniga.

  • 761 625

    Tartu 2024 kodulehe külastajat

    Tartu 2024 kodulehte külastas 2024. aastal 761 625 erinevat inimest. Kõige populaarsemad kuud olid juuli (117 604), august (111 518) ja jaanuar (96 909).

  • 65%

    projektidest oli rahvusvaheline partner,

    508

    välispartnerit kokku

    Tartu 2024 põhiprogrammi projektidest 65% oli rahvusvaheline partner. Kokku oli neil 508 erinevat partnerit välismaalt.

  • Setod

    Statistikaameti andmetel kasvas ööbijate arv Lõuna-Eestis 2024. aastal võrreldes 2023. aastaga 2,6%. Välisturistide ööbimised kasvasid Tartus 15% ja mujal Lõuna-Eestis 13%. Üleriigiliselt tõusis välisturistide keskmine ööbimiste arv 11%. Arvesse on võetud ainult hotellide statistika.

    Võrreldes turismi tippajaga aastal 2019 oli ööbijate arv 9% madalam. Turisminumbreid mõjutas Venemaa turistide äralangemine, sõjaohutunne, kõrge elukallidus ja Tartu kõrged majutushinnad. Lisaks on ka ööbimiskohti Tartus vähem kui 20219. aastal.

  • 200

    välisajakirjanikku

    Võõrustasime ligi 200 välisajakirjanikku enam kui 20 riigist.

    Tuntumad kajastajad: The New York Times, The Guardian, The Independent, The Telegraph, The Sun, Der Spiegel, National Geographic, YLE, Helsingin Sanomat, Vogue, Saksa telekanalid Arte, NDR, ZDF jpt.

  • Limpa

    Tartu 2024 kuulsate kultuurisaadikute seas sai Tartu 2024 brändisaadikuks ka Eesti kõige kultuursem siga – Limpa. Limpa osales 15 Tartu 2024 sündmusel, pakkudes rõõmu nii noortele kui vanematele.

  • 55 408

    sotsiaalmeediakanali jälgijat

    2024. aastal oli omakanalite nähtavus 67,8 mln. Sotsiaalmeediakanalite jälgite arv üle kanalite oli 55 408. Ainus orgaaniline (tasuta) kanal oli TikTok, kus jõudsime 2,9 mln inimeseni, kellest 52,8% olid 18–24 noored.