Liigu otse sisu juurde

Intervjuu Tartu 2024 turundustiimi produtsendi ja DJ Kaspar Augiga: “Tartu ööelu, DJd ja ülikoolilinna peotrendid”

Kaspar Aug on sihtasutuses Tartu 2024 produtsent ja muu hulgas olnud ka Genialistide Klubi arendusjuht. Peale Euroopa kultuuripealinna tegemiste on ta viimaste aastate jooksul Tartu ööelus tuntust kogunud ja publikut hullutanud artistinimega Kaspu. Tartu 2024 osaleb tänavu Tallinn Music Weeki linnaprogrammis: Kaspari vedamisel korraldatakse Mökus peoõhtu “Tartu 2024 Goes Tallinn!”, mis raamib TMW ja Tartu 2024 ühist linnalava Möku kultuuribaaris. Kaspar annab ülevaate Tartu ööelust, DJdest ja peamistest trendidest sealses klubimaailmas.

Kaspar Aug DJ-puldi taga.
01. okt. 2021 Kaidi-Lisa Kivisalu


Kaspar Aug. Foto: Mana Kaasik


Miks kolis Euroopa kultuuripealinn Tartu 2024 Tallinn Music Weeki raames Tallinna? Miks on Tartul oluline sellel sündmusel pildis olla?


Tartu 2024 on Eesti 2024. aasta tippsündmus. See on Tartu ja Lõuna-Eesti südameasi ja tegelikult terve Eesti pidu, kuhu kutsume inimesi üle Euroopa. Tallinn on Euroopa jaoks värav Tartusse ning siin pildis olemine on väga loogiline.Tänavusele TMW’le ilmumine on kõigest esimene isutekitaja enne järjest suuremaid aktsioone ja kohalolekut teistes linnades. TMW kui üks eesti kultuuri rahvusvahelisi tippnähtusi sobib Tartu 2024 tutvustamiseks suurepäraselt – kohtume seal kindlasti ka sellise publikuga, kes järgnevate aastate jooksul Tartust ja Lõuna-Eestist põnevaid kogemusi leida võivad. Kõigepealt tulebki rõõmusõnumid Euroopa kultuuripealinna toimumisest kohale viia. Muidugi teeme selle nimel koostööd ka teiste partneritega.  

Mängid helget musa discost house’ini – kuidas sa iseloomustad enda publikut? Kas see on aastate jooksul muutunud?

Tegelikult ma ei piirdu ainult nende žanritega. Discomuusikas on mu isikliku maitse juured alati olnud ja house on minu jaoks selle loogiline pikendus, aga nende kõrval on oma koht ka popil, electrol ja muul, mis parasjagu kõnetab.

Publik on teatud mõttes alati samasugune ja samas alati erinev. Reeglina on minu pidudel kohal inimesed, kes tahavad tantsida pigem emotsionaalse ja hingega muusika järgi, teisalt on erinevates lokatsioonides alati ka eri tüüpi külalisi, kellel on omad ootused ja vähem või rohkem avatud meel näiteks vähemtuntud artistide või peavoolust eemaloleva muusika suhtes.

Millised on Tartu ööelu peamised trendid ja populaarsemad muusikastiilid?

Hetkel on veel selline tunne, et käib taastumine vahepealsest pausist – nii kohtumispaigad kui rahvas käituvad teisiti kui varem. Kes tegevust jätkavad, on endist rutiini analüüsinud ja proovivad edaspidi veel paremini oma sündmusi ellu viia, praegu küll veel uute reeglitega kohanedes. Aga tundub, et nii korraldajad kui publik on ka uue öise reaalsusega üsna harjunud. Tänavune suvi oli igasuguste sündmuste mõttes väga tihe ja see trend näib jätkuvat. Kes vahepeal lootust ei kaotanud, jätkavad öömajanduses aktiivset osalemist.

Muusikastiilid Tartu ööelus on jätkuvalt samad, mis mujalgi. Igaüks armastab oma lemmiktantsumuusikat ja klubides, baarides ning kultuurimajades mängitakse kõike peavoolust psühhodiskoni. Mingeid nüansse on loomulikult kõikjal, aga selleks peaks võrdlema mõne muu linnaga ja minu meelest ei ole sellel suurt mõtet. Lõbus on igal pool ja tantsida saab ka, võib-olla mitte küll igal nädalavahetusel täpselt selle Spotify esitusloendi järgi, mis sa ise omale kokku oled pannud.

Mida on Tartu ööelul sellist, mida Tallinnas pole?

Tartu on kompaktne – ühe õhtuga võib hõlpsalt jõuda mitmele sündmusele ja veel enam-vähem talutaval kellaajal koju või muusse majutusvõimalusse. Või siis saab hoopis veidi kauem välja jääda, sest kodutee on lutsuviskepikkune, kuigi see võib ka Tallinnas nii olla. Kompaktsus on aga Tartu tugevus nii päeval kui öösel, sest reeglina on kõik vajalik üsna lähedal.

Laupäevasel Tartu 2024 sündmusel astud üles enne TMW artiste ning pärast neid on DJ-puldis Rain Tolk. Kes on need artistid, kellega end seod ja miks?

Kõige toredam on see, kui samal sündmusel esinevad artistid, keda on huvitav kuulata ja kellelt on midagi õppida. Vastupidiseid juhtumeid muidugi praktiliselt ei olegi – mida erinevamaid artiste kuulata ja vaadata saab, seda parem. Kui saab valida, proovin kaasata endast kogenumaid ja melomaansemaid inimesi.

Ühiste peosarjadega toimetamisel on mõistagi oluline ka omavaheline klapp ja atmosfääritunnetus, mille olen leidnud näiteks Hyyruga, kellega jagame lava peosarjas “Thank God It’s TGIF”.